Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki

Gminna Biblioteka Publiczna w Orońsku

Szkolna 8, 26-505 Orońsko

Przejdź do treści

Regulamin przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków

Załącznik Nr 1 do Zarządzenia nr 2/2025

 

REGULAMIN
PRZYJMOWANIA I ROZPATRYWANIA SKARG I WNIOSKÓW
STOSOWANY W GMINNEJ BIBLIOTECE PUBLICZNEJ W OROŃSKU

§1
POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. Na podstawie Zarządzenia Dyrektora Nr 2/2025 wprowadza się do stosowania w Gminnej Bibliotece Publicznej w Orońsku (zwanej dalej: „Biblioteką”) „Regulamin Przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków” (zwany dalej: „Regulaminem”).
  2. Regulamin ma zastosowanie do skarg i wniosków składanych pod adresem Biblioteki i jej Pracowników w zawiązku z wykonywanymi zadaniami.
  3. Biblioteka prowadzi „Rejestr skarg i wniosków”.
  4. Skargi i wnioski zostają wpisane do Rejestru.
  5. Skargi, wnioski bądź protokoły (wraz z Rejestrem) są przechowywane z zachowaniem ochrony danych osobowych w teczce: „Skargi i wnioski” u Dyrektora.
  6. Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesantów skarżących a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwienie sprawy (art. 227 kpa).
  7. Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności (art. 241 kpa).

§2
PRZYJMOWANIE SKARG I WNIOSKÓW

  1. Skargi i wnioski mogą być wnoszone: pisemnie, za pomocą poczty elektronicznej, lub ustnie do protokołu.
  2. Skargi i wnioski rozpatruje Dyrektor Biblioteki.
  3. Skargi i wnioski można składać w dniach i godzinach funkcjonowania placówki.

Dyrektor w sprawie osobistego zgłaszania skarg i wniosków przyjmuje w każdy poniedziałek w godzinach 12:00 – 13:00.

  1. Jeśli poniedziałek jest dniem ustawowo wolnym od pracy lub dodatkowo wolnym dniem od pracy, dniem przyjęcia użytkownika biblioteki jest następny dzień tygodnia.
  2. Dyrektor Biblioteki może w drodze pisemnego upoważnienia przekazać swojemu imiennie wskazanemu pracownikowi rozpatrzenie poszczególnej skargi lub wniosku.
  3. Dyrektor Biblioteki może również w drodze pisemnego upoważnienia przekazać swojemu imiennie wskazanemu pracownikowi rozpatrywanie skarg i wniosków na czas określony w upoważnieniu.
  4. W razie zgłoszenia skargi lub wniosku ustnie, przyjmujący zgłoszenie (za zgodą zgłaszającego) sporządza protokół, który podpisują wnoszący i przyjmujący zgłoszenie. W protokole zamieszcza się datę przyjęcia skargi lub wniosku, imię, nazwisko (nazwę) i adres zgłaszającego oraz zwięzły opis treści sprawy.
  5. Wnioski i skargi będą przyjmowane i rozpatrywane jeżeli zostaną złożone przez osoby zainteresowane osobiście. Wnioski i skargi składane w imieniu osób zainteresowanych nie będą rozpatrywane, wyjątek będzie stanowiło pełnomocnictwo notarialne osoby zainteresowanej.
  6. Przyjmujący na żądanie zgłaszającego potwierdza złożenie skargi lub wniosku.

§3
ROZPATRYWANIE SKARG I WNIOSKÓW

  1. Skargi i wnioski nie zawierające imienia, nazwiska (nazwy) i adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.
  2. Jeżeli z treści skargi lub wniosku nie można należycie ustalić ich przedmiotu, wzywa się wnoszącego do złożenia w terminie siedmiu dni od otrzymania wezwania wyjaśnienia lub uzupełnienia z pouczeniem o tym, iż nieusunięcie tych braków spowoduje pozostawienie skargi czy wniosku bez rozpoznania.
  3. Jeżeli rozpatrzenie skargi bądź wniosku wymaga uprzedniego zbadania i wyjaśnienia sprawy przyjmujący zbiera odpowiednie materiały. W tym celu może zgłosić się do innych organów lub osób o przekazanie niezbędnych materiałów i wyjaśnień.
  4. Skarga dotycząca osoby nie może być przekazywana do rozpoznania tej osobie ani osobie, wobec której pozostaje ona w stosunku nadrzędności służbowej.
  5. Rozpatrzenie skargi powinno odbyć się bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.
  6. W przypadku niedotrzymania terminu rozpatrzenia należy podać przyczyny zwłoki i wskazać nowy termin załatwienia sprawy. Nie ma na to wpływu, kto jest winny opóźnienia.
  7. W przypadku przesłania przez redakcję materiału prasowego lub innej opublikowanej wiadomości, mającej znamiona skargi lub wniosku Dyrektor zawiadamia redakcję prasową, radiową lub telewizyjną o wynikach rozpatrzenia a także dokonanych rozstrzygnięcia, wydanych poleceniach lub podjętych środkach.

§4
POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania Zarządzenia Nr 2/2025 z dnia 10.02.2025.
  2. Rejestr skarg i wniosków stanowi załącznik nr 1 do regulaminu.
  3. Protokół przyjęcia skargi/wniosku stanowi załącznik nr 2 do regulaminu.
  4. Wzór skargi stanowi załącznik nr 3 do regulaminu.
  5. Wzór wniosku stanowi załącznik nr 4 do regulaminu.
  6. Dane kontaktowe:

Gminna Biblioteka Publiczna w Orońsku
ul. Szkolna 8
26-505 Orońsko
tel. (48) 618 58 12
e-mail: biblioteka@oronsko.pl

(Druki wzorów do pobrania u bibliotekarza dyżurującego w wypożyczalni).

Informacje

Liczba wyświetleń: 224
Utworzono dnia: 12.05.2025
Dokument wprowadził:
Małgorzata Bielecka - Dyrektor Gminnej Biblioteki Publicznej w Orońsku
Dokument opublikował:
Małgorzata Bielecka - Dyrektor Gminnej Biblioteki Publicznej w Orońsku
Dokument wytworzył:
Dyrektor Gminnej Biblioteki Publicznej w Orońsku
Podmiot udostępniający informację:
Gminna Biblioteka Publiczna w Orońsku

Historia publikacji

  • 12.05.2025 17:02, Małgorzata Bielecka
    Dodanie strony: Regulamin przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków